duminică, 1 noiembrie 2015

Cugetarile unui observator naiv - de la supravietuire la adaptare




Exista momente in care, intr-o stare ca de transa, imi pun anumite intrebari si notez raspunsul care vine imediat. O astfel de intrebare a fost cand o sa reusesc/o sa imi fie bine. Raspunsul imediat a fost: atunci cand o sa invat sa supravietuiesc. Nu prea am inteles. M-am intrebat: cum adica sa invat sa supravietuliesc? Nu avem toti insctinctul de supravietuire?

Dupa o lunga perioada in care am trecut prin diverse transformari am inteles ca exista mai multe moduri de a supravietui. Ca si a sta ascunsa in casa, refuzand sa ies in societate e tot o forma de supravietuire. Si ca a nu spune ceea ce gandesc pentru ca nu cunva sa ma fac de rusine, sau sa nu ma mai placa diversi oameni este tot o forma de supravietuire. Insa este o forma defectuasa, care nu ma ajuta sa cresc.

Apoi am cautat in DEX definitia cuvantului supravietui si am gasit aceasta: “1. a rămâne în viață după alt cineva; 2. a trăi după o pierdere: el supraviețui rușinii.Citind asta am inteles ca, nici dupa multi ani, nu am reusit sa invat sa supravietuiesc mortii unor persoane dragi. Iar despre rusine… oh, rusinea cu care am crescut si care m-a insotit o viata…

Am inteles ca aveam nevoie sa invat sa spravietuiesc intr-un fel in care raspund in mod constructiv si adecvat la tot ceea ce venea din mediu sau din mine. Adica sa ma adaptez.

Am primit si raspunsul la intrebarea mea. Am inteles ca in momentul in care invat sa supravietuiesc/sa ma adaptez frica dispare.

Niciun comentariu: